2014-03-28 13:50:11

Empatija i bol

Pedagoginja Antonia i naši prvašići mozgali su na temu: Što učiniti kad nas nešto boli? Učenici ne vide toliki problem ako je bol fizička, ali nekad ne znaju kako se nositi s uvredama, ruganjem i odbijanjem. Psihičku bol shvaćaju kao mnogo težu i jaču vrstu boli.

Ističu da ih najviše smeta: ruganje, ismijavanje, pridavanje ružnih nadimaka, izbacivanje iz društva, odbijanje pomoći, izdaja. Tvrde da nikad ne bi željeli biti u ovakvom razredu i da bi radije pretrpjeli fizičku nego emocionalnu bol.

Nakon što su osvijestili specifične oblike ponašanja kojima drugima nanose bol, tjelesnu ili psihičku, pokušali su navesti pozitivne oblike ponašanja u razredu: izbjegavanje pogrdnih nadimaka, međusobno pomaganje, druženje sa svima u razredu, uključivanje svih u zajedničke aktivnosti, čuvanje tajni, posuđivanje i čuvanje tuđih stvari. Učenici su se upoznali s pojmom empatije: razumijevanje i identifikacija sa tuđim emocijama, motivima i potrebama. Razvoj empatije uči se od malena. Zahtijeva puno razmišljanja o nečijoj situaciji i problemima, suosjećanje s nečijom patnjom, nastojanje da se toj osobi pomogne.

Na kraju radionice učenicii su dobili tajnog prijatelja, kojem moraju biti najbolji prijatelj idućih tjedan dana, štititi ga i izbjegavati sukobe s njim, bez obzira u kakvom su odnosu s tom osobom inače. Zadačić ih je zatekao i pomalo su se zabrinuli hoće li uspjeti. Suosjećanje sa osobom s kojom se svađaju nije lak zadatak i morat će se puno potruditi. Učiteljica Josipa Zrno pratit će ispunjenje i uspješnost zadataka idućih tjedan dana. 


Osnovna škola Selca