Samopoimanje
Autor: Boris Aračić, 12. 3. 2014.
Sa šestim razredom provedena je radionica na temu samopoimanja. Nakon što smo istražili i definirali što uopće znači samopoimanje, učenici su dobili zadatak da izrade grb i lentu od 6 polja: njihov najveći uspjeh u životu, u čemu su dobri, najviše i najmanje zadovoljena potreba, razdoblje koje će zauvijek pamtiti, životni uzor te što bi činili da im je preostala godina dana života, a u lentu su trebali unijeti životni moto.
Svatko od nas ima mentalnu sliku o samome sebi. Ona može biti jasna, nejasna, maglovita ili je osoba uopće ne mora biti svjesna. Ipak, ona postoji u svima nama i odražava naše vjerovanje o tome kakva smo osoba. To vjerovanje rezultat je našega životnoga iskustva, naših uspjeha i neuspjeha, poniženja i blistavih trenutaka. Ono je i odraz ponašanja drugih prema nama. Ta slika o sebi, tj. samopoimanje (self-koncept, pojam o sebi, "ja") je općeniti termin koji opisuje ono što mislimo o sebi ili kako vrednujemo sebe, a sastoji se od toga što mislimo o vlastitim tjelesnim, moralnim i osobnim značajkama u odnosu prema obitelji i društvenom ja.
Sa šestim razredom provedena je radionica na temu samopoimanja. Nakon što smo istražili i definirali što uopće znači samopoimanje, učenici su dobili zadatak da izrade grb i lentu od 6 polja: njihov najveći uspjeh u životu, u čemu su dobri, najviše i najmanje zadovoljena potreba, razdoblje koje će zauvijek pamtiti, životni uzor te što bi činili da im je preostala godina dana života, a u lentu su trebali unijeti životni moto. Dakle, izrađujući grb i lentu, propitivali su svoje viđenje sebe, životne vrijednosti, uspjehe, potrebe i želje. Aktivnost nije bila laka, svi mi ponekad zaboravimo s vremena na vrijeme upoznavati sebe i osvijestiti vlastite vrijednosti i potrebe.
Učenici kao svoj uspjeh navode što imaju puno prijatelja, ljeto je razdoblje koje ih čini najsretnijima (s obzirom na more i sunce na otoku možemo li im zamjeriti?), kao uzore ističu roditelje, a neki i poznate ličnosti, da im je preostala jedna godina života putovali bi po svijetu ( e ovdje smo bili složni u razmišljanju), a neke vesele male stvari kao što su čokolada (tko se s tim ne slaže neka prvi baci kamen). Svi su dobri u nečemu: sportu, pjevanju, matematici, a onima kojima je bilo teže sjetiti se pomogli smo osvijestiti područja u kojima su uspješni jer svi ih imamo. Životne poruke koje ih pokreću su: „vedro kroz život, dobrote ćeš dobiti koliko je pružiš, slijedi svoje snove, vjeruj u sebe i ne odustaj.“ Kroz aktivnosti shvatili smo da se često ponašamo u skladu s tuđim mišljenjima o sebi, dopuštamo da nas drugi određuju. S vremena na vrijeme, bitno je propitati takva mišljenja i zapitati se kakvi smo doista, što nas definira i kako možemo biti još bolji.
„Na čitavom svijetu nema nikoga tko je potpuno isti kao ja. Sve što dolazi od mene je izvorno moje jer ja to odabirem sam. Ja posjedujem sve što se mene tiče: svoje tijelo, svoje osjećaje, svoja usta, svoj glas, sve svoje postupke, bez obzira na to odnose li se na mene ili na druge. Ja posjedujem svoje fantazije, svoje snove, svoje nade, svoje strahove. Ja posjedujem sve svoje trijumfe i uspjehe, sve svoje padove i pogreške.“ (Virginia Satir)
Kolekciju učeničkih radova možete pogledati ovdje, ali predlazemo da ih pronađete na panou kod razrednika Borisa Aračića.
Antonia Radeljak, pedagoginja
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 177939
Ovaj mjesec: 184
Ovaj tjedan: 152
Danas: 61