Empatija i bol
Autor: Boris Aračić, 28. 3. 2014.
Pedagoginja Antonia i naši prvašići mozgali su na temu: Što učiniti kad nas nešto boli? Učenici ne vide toliki problem ako je bol fizička, ali nekad ne znaju kako se nositi s uvredama, ruganjem i odbijanjem. Psihičku bol shvaćaju kao mnogo težu i jaču vrstu boli.
Ističu da ih najviše smeta: ruganje, ismijavanje, pridavanje ružnih nadimaka, izbacivanje iz društva, odbijanje pomoći, izdaja. Tvrde da nikad ne bi željeli biti u ovakvom razredu i da bi radije pretrpjeli fizičku nego emocionalnu bol.
Nakon što su osvijestili specifične oblike ponašanja kojima drugima nanose bol, tjelesnu ili psihičku, pokušali su navesti pozitivne oblike ponašanja u razredu: izbjegavanje pogrdnih nadimaka, međusobno pomaganje, druženje sa svima u razredu, uključivanje svih u zajedničke aktivnosti, čuvanje tajni, posuđivanje i čuvanje tuđih stvari. Učenici su se upoznali s pojmom empatije: razumijevanje i identifikacija sa tuđim emocijama, motivima i potrebama. Razvoj empatije uči se od malena. Zahtijeva puno razmišljanja o nečijoj situaciji i problemima, suosjećanje s nečijom patnjom, nastojanje da se toj osobi pomogne.
Na kraju radionice učenicii su dobili tajnog prijatelja, kojem moraju biti najbolji prijatelj idućih tjedan dana, štititi ga i izbjegavati sukobe s njim, bez obzira u kakvom su odnosu s tom osobom inače. Zadačić ih je zatekao i pomalo su se zabrinuli hoće li uspjeti. Suosjećanje sa osobom s kojom se svađaju nije lak zadatak i morat će se puno potruditi. Učiteljica Josipa Zrno pratit će ispunjenje i uspješnost zadataka idućih tjedan dana.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 177939
Ovaj mjesec: 184
Ovaj tjedan: 152
Danas: 61